tiistai 15. syyskuuta 2009

Kiropraktikolla

Influenssan lisaksi alkoi sitten selkakin vihoittelemaan oikein kunnolla. Olen saanut siihen aina avun ihanalta kiropraktikoltani Gjøvikissa. Edellisen kerran kavinkin siella viime syksyna, mutta silloin ongelmana oli niska.

Tana aamuna oli pakko aikaisin ottaa puhelu sinne ja sainkin ajan heti aamupaivasta.

Hoito kestaa noin kymmenen minuuttia jutteluineen ja maksaa 330kr.

Nyt on olo kuin olisi tappelun jaljilta. Istuminen, makaaminen ja kaveleminen tuntuu vahan kivuliaalta. No, han sanoi, etta ota vaan kunnolla sarkylaaketta pitkin paivaa. Huomenna on olo jo parempi. Kayn siella viela torstaina. Yleensa kaksi tai korkeintaan kolme kayntikertaa riittaa.

Olin ensimmaista kertaa siella kaydessa kovin skeptinen. Ja minua pelotti aivan kamalasti. Vaan heti ensimmainen hoito toi avun kuukausien kipuiluun.

Onko teilla muilla kokemuksia vaihtoehtoisista hoidoista?

Taalla muuten kiropraktikot saavat kirjoittaa sairaslomaa tarvittaessa.

5 kommenttia:

  1. Toivottavasti selkäkipusi on jo parempi.Selkäkipu on kyllä niin kurjaa,koska se vie kaikki voimat.Mulla on kokemusta vaihtoehtohoidosta selkäkivun yhteydessä. Kun olin IT-alan firmassa töissä ja päivät pitkät tietsikan ääressä (tosin olen nytkin) ja kun siellä toimistossa vielä veti selän takana talvella,niin kerran jumittui selkä kokonaan.Menin työterveyslääkärille,sain särkylääkkeitä,jotka oli kuin laastaria haavalla,ei sen enempää.Viikon kuluttua työterveyslääkäri ehdotti naprapaatille menoa,kuulemma kävi siellä itsekin. Kävin siellä 2 kertaa, vinks vonks selkää ja kroppaa väännettiin,ja kas, selkä oli ok taas.Sen jälkeen olen tiennyt,että pillereillä ei selkää paranneta. Venezuelassa kerran taas jumittui selkä, ja paikallinen ystävätär vei mut jonkun sellaisen luo,joka auttaa.Selvisi,että se oli entinen Portugalin jalkapallojoukkueen hieroja. Sinne sen vastaanotolle oli pitkä jono,ja kun viimein pääsin itse sinne,mies heitti mut seinää vasten. Se "vapautti" jumittuneet lihakset, ja nykyään,jos alaselkä alkaa vaivata, niin heittäydyn seinää kohti, siis ikäänkuin kaadun sitä kohti ,niin että kädet ottaa ensin seinästä kiinni. Jumittuneet lihakset avautuvat sillä tavalla takuuvarmasti.

    VastaaPoista
  2. Viela sattuu, aivan kuin olisi mustelmilla koko lonkka ja alaselka...

    Minua nauratti, kun kirjoitit, etta han heitti sinut seinaan. Mutta eiko ole ihmeellista, etta apu voi tulla jostain tuollaisesta.

    VastaaPoista
  3. Olen käynyt kiropraktikon hoidossa Helsingissä. Hän on saanut koulutuksensa Englannissa ja tehnyt jo vuosia töitä Suomessa.
    Vastaanotolta olen aina lähtenyt apua saaneena.
    Kannattaa kuitenkin valita virallisestikin hyväksytty hoitaja, millekään puoskarille en uskaltaisi mennä.

    VastaaPoista
  4. Miehella on ollut vuosia selkavaivoja. Kaikenlaiset hoidot on kayty lapi. Joskus auttaa joskus ei. Yleensa ei tieda mika auttoi vai oliko se aika kun paransi. Mutta ei han siita koskaan ole taydellisesti eroon paassyt. Nytkin on parhaillaan fysioterapiassa!

    VastaaPoista
  5. Käyn aina selän vihotellessa kansanparantajalla. Mulla oli 9 kk selkä sökö ja yksi ainut käynti tuolla riitti ja maksoi 50€/45 minsphid(nyt 65 € ja 60 min). 6 v oli kunnossa ennen kuin vaati uuden käynnin. Normi tk ja fysioterapiasta ei mitään apua vaikka "juoksin" 2-3 krtaa vkossa siellä. Yhtään kertaa ei ole kehottanut särkylääkettä ottamaan..enkä kyllä olisi sitä tarvinnutkaan. Kummalta kuulostaa tuo homma.
    T: Kirsikka

    VastaaPoista

Kiitos mukavista kommenteista. Yritän vastailla aina niihin, mutta monesti vasta jonkin ajan kuluttua.