lauantai 30. heinäkuuta 2016

Vihdoinkin lomailua

Sairaslomat on pidetty ja nyt toivotaan, että jalka parantuu lopullisesti seuraavien viikkojen aikana. Vieläkään en oikein autoa pääse ajamaan, kun kytkintä painaessa tekee kipeää. Kahden viikon päästä pitäisi alkaa ajelemaan töihin. Onneksi neljä lomaviikkoa siirtyy syksylle. Lomailemaan sitten vähän lisää.

Tällä menneellä viikolla olen lopultakin päässyt vähän lomailemaan. Kävimme tyttöporukalla (ystävätär tyttärineen ja minä ja Maikki) ensin Oslossa ja sitten telkkarin yhteislaulutilaisuudessa Haldenissa. Oli kivaa ja ilmakin suosi.

Oslossa shoppailtiin ja syötiin ja yövyttiin ystäväni luona. Käytiin myös tsekkaamassa vanhimman poikani uusi asunto, jonka nuoripari osti toukokuussa.

Haldenissa olimme siis Allsang på grensen- ohjelman filmauksessa. Olimme siellä viime vuonnakin. Ja menemme varmaan ensikin vuonna. Siellä oli kauheasti porukkaa. Turvatarkastusjonossakin jouduimme seisomaan reilut puoli tuntia.

Yövyimme Sarpsborgin Scandicissa, joka oli tosi mukava hotelli. Aivan keskustassa. Aamulla olin syömässä aamiaista melkein yksinään, kun muut tytöt nukkuivat pitkään. Mutta sainpahan rauhassa töllötellä telkkaria aamiaispöydästä käsin.

Sarpsborgista jatkoimme Ruotsin puolelle Nordbyn ostariin. Ostin ruisleipää ja juustoa.

Ostoksilta ajelimme Drøbakiin Maikin tätin mökille ja söimme lounaan samalla ihaillen maisemia. Color linen laivakin matkalla Saksaan pyyhälsi ohitse.

Sitten ajeltiinkin jo kotiin. Onneksi ystävättäreni ajoi koko ajan ja minä sain antaa jalan levätä. Piti ehtiä katsomaan edellisenä päivänä filmattu ohjelma. Ja tällä kertaa pääsimme mekin telkkariin jopa kolme kertaa! Joten reissu oli onnistunut.