perjantai 22. lokakuuta 2010

Tääkö se minnuu taas valavottaa?

Taitaa olla taas täysikuun aika. Ja minä nukun ihan kamalan huonosti. Voi kyllä johtua taas stressaavasta työviikosta. Tänne blogiinkaan en ole juuri ehtinyt. Olen alkanut kypsyttelemään ajatusta mahdollisesta työviikon lyhentämisestä muutamaksi kuukaudeksi. Jos tekisi vaikka 80% ja saisi kerran viikossa vapaata :).


Käytiin hakemassa kotiin loput lampaat muilta aidatuilta laitumilta. Piti taas toimia liikennepoliisina. Ajoin autolla perassä villkuvaloin :).


Tänään on sadellut aivan vähän luntakin, kuten tien varresta näkyy. Siis kyllä ei tarvitse minun mielesta vielä talvi alkaa. Mutta sitä kohti ollaan menossa vaäjäämättömästi: öisin on ollut 10 astetta pakkasta!!!

11 kommenttia:

  1. Hienot maisemat on teillä. Laitoin omaan blogiini kuu aiheisen runon, käy lukasemassa.

    Joillekin tuo kuu näyttää olevan ongelma. Itse nukun ihan hyvin, velipoika taas valvoo.
    Terveisin Markku

    VastaaPoista
  2. Huonosti nukkuminen pilaa helposti koko päivän. Minulla on "paha tapa" herätä aamulla puoli tuntia ennen herätyskellon soittoa. Ja aina harmittaa...

    VastaaPoista
  3. Onneks tuo kuu ei vaikuta minuun. On teil jo kylmää. Meil oli viime yönä -5

    VastaaPoista
  4. Toivottavasti saat nukuttua tana yona! Tuo tyoviikon lyhentaminen 80% kuulostaa hyvalta, jos siihen on mahdollisuus, ekstra vapaapaiva on niiiiin luksusta! Ja nostan hattua sulle kun jaksat tyoskennella pikkulasten kanssa, mulla oli eilen ihan hermot riekaleina, onneksi 3 paivaa vapaata...

    VastaaPoista
  5. Onpa teillä jo öisin kylmää Tuula!
    Oliskin hyvä jos saat lyhennettyä sitä työviikkoa,jaksat sitten paremmin ja yöunikin varmaan sujuu paremmin.Mukavaa viikonloppua Tuula!

    VastaaPoista
  6. Täysikuu valvottaa täälläkin (sovin näin itseni kanssa tällä kertaa). Siis aina on valvottanut ja neiti 5,5vee on samaa maata - eikä varmasti osaa kuun kiertokulkua samoin kuin äitinsä.
    Tuo alimmainen kuva on aivan loistava! En vain usko, että täkäläiset turvaavat lampaita "hälytysvaloajoneuvolla" samoin kuin te sillä sen verran monta kertaa olen lauman perässä ajellut ensimmäisenä autona yllättäen.
    Peukutan lyhennetyn työviikon puolesta jos sitä haluat!

    VastaaPoista
  7. Kannatan lämpöisesti töiden vähentämistä. Olen nyt puolitoista kuukautta tehnyt vähemmän töitä ja kyllä on ihanaa. Tuo samainen mollukka valvotti myös täällä :)

    VastaaPoista
  8. Markku, ei minua kuu ole kai aiemmin pitanyt valveilla, mutta viime vuosina olen huomannut ilmion. Tosin olen ajoittain todella huonouninen kiireista johtuen.

    heli, mina taas en ymmarra miksi kaytanb heratyskelloa, kun tuntuu, etta olen aina hereilla muutenkin ;D.

    Amalia, kylma ilman lunta tuntuu todella kylmalta.

    Soile, pidan kylla tyostani, mutta ylisuuret ryhmat ja kiire pilaavat minun tyoiloni.

    Yaelian, kovasti on tuo nyt harkinnassa. Puhun johtajan kanssa asiasta maanantaina.

    Helja, tuossa kuvan mutkassa autot tulevat alamakea hirveaa vauhtia. Oikeastaan minun olisi pitanyt olla siella puolella. Mutta hyvin tuo reissu meni.

    Tirriliisa, maanantaina menen johtajan puheille asian tiimoilta :).

    VastaaPoista
  9. On sinusta siellä kehittynyt melkoinen "lammaspaimen".
    Ihana kuva tuosta katraasta tiellä.

    VastaaPoista
  10. Meilla oli eilen illalla samanmoinen mollukka taivaalla! Tulit mieleen, kun sita katselin. Muutamaa tuntia aikaisemmin oli tullut postauksesi.

    Ja lunta jo! Wau.

    VastaaPoista
  11. Komeat on maisemat, kyllä se täysikuu minua ainkin nyt valvottaa :)

    VastaaPoista

Kiitos mukavista kommenteista. Yritän vastailla aina niihin, mutta monesti vasta jonkin ajan kuluttua.