keskiviikko 24. helmikuuta 2010

Kotiseudulle Pohjois-Karjalaan!

Turskatynnyrissä  esiteltiin Suomen television Kuorosodan Kuopion kuoro.

Kilpailussa on mukana myös joensuulainen, ihanan Ilkka Alangon, kuoro. Katsellessa tuli ihana kotoinen junttitunnelma. Siis vain joensuulainen voi tietää miltä tuntuu olla joensuulainen.



Olin aikoinaan 80-luvun alussa Israelissa ja matkustelin siella kaiken vapaa-aikani ympäri maata. Jossakin tapasin suomalaisia, jotka kyselivät minulta (kuultuaan, että olin joensuulaisia), että tunnenko Ismo Alangon. Kyllähän minä nimeltä tunsin, niinkuin "kaikki tuntevat kaikki" Joensuun kokoisessa kaupungissa ja muistin hänen soittaneen selloa jossain koulun juhlissa. En vain ollut siinä vaiheessa tietoinen, että Joensuusta oli noussut tämä kuuluisa Hassisen Kone-yhtye ja musiikki oli vähän erilaista kuin se sellonsoitto.

Nyt sitten kaikki ilahduttamaan ainakin minua ja äänestämään Joensuun kuoro jatkoon seuraavalla kerralla! Siis nehän vielä laulaa hyvin ja lauluvalinnat ovat mainioita.

2 kommenttia:

  1. Ahaa,siis Joensuusta olet kotoisin..Tunnen täällä erään Joensuusta kotoisin olevan,joka on ollut kauan täällä. Kuorosotaa pitää katsoa,en ole vielä ehtinyt.

    VastaaPoista
  2. Minulla on paljon sukulaisia Pohjois-Karjalassa, Joensuussakin:)
    Itse olen syntynyt Imatran lähellä Joutsenossa.
    En ole seurannut Kuorosotaa, mutta ainakin tuossa videopätkässä Joensuun kuoro oli tosi hyvä!!!

    VastaaPoista

Kiitos mukavista kommenteista. Yritän vastailla aina niihin, mutta monesti vasta jonkin ajan kuluttua.