sunnuntai 14. huhtikuuta 2013

Kumpparihaaveita

Kumikenkäkausi on alkamassa kovaa vauhtia. Kun ilmat lämpenee, niin lumet sulaa ja meidän piha näyttää pian tämmöiseltä mutavelliltä:


Tuon yli on mentävä, mutta ei onnistu pikkukengissä.

Pihahommiin olen todennut parhaimmiksi isännän metsästys-thermo-kumpparit, jotka ovat ison kokonsa puolesta helppo vetäistä jalkaan, kun pihatyöt kutsuvat. Eihän se isäntä tykkää, kun tallaan niissä lehmänkasoissa. Mutta helpot ne ovat. Ja lämpimät talvipakkasillakin.


Olisi mulla omiakin pihatöihin tarkoitettuja kumppareita vinot pinot. Esimerkiksi näitä Tretorneja eri väreissä. Ja kuten näkyy, niin on nekin olleet käytössä.


Mutta haluaisin hankkia semmoiset sirot kaupunkikumpparit. Pari viime kesää on ollut sateiset ja kumppareille olisi käyttöä asfaltillakin kävellessä. Kuivat jalat kun on lämpimät jalat.

Talven olen lompsutellut näissä. Kuten huomaatte on niihinkin jo rapaa tarttunut:


Olen ollut kamalan tyytyväinen lyhyeen varteen ja sopivaan korkoon. Niinpä olenkin ajatellut, että joku lyhytvartinen kumppari olisi mukava.

Eilen käytinkin aikaa selaillessani netissa erilaista kumpparitarjontaa. Minä kun en osta mitään ilman suurta harkintaa ;).

Tanskalaisella Ilse Jacobsenilla on todella kauniita (ja hinnakkaita) kumisaappaita joka värissä ja pituudessa. Laatu maksaa mutta niistä olisi varmaan iloa moneksi vuodeksi eteenpäin.
Classic 3/4 length rubber boot w/ lacesClassic short rubber boot with laces






Ruotsalaisella Tretornilla on vähän eri mallisia kumppareita monissa väreissä lyhyellä ja vielä lyhyemmällä varrella. Pelkään, että tuo lättänä pohja ei käy minun jalalleni. Hinta vähän halvempi kuin Ilse Jacobsenilla. Mutta nämä ovat enemmän semmoisia metsäkumppareita minusta.

/res/Hovdala/res/Skerry Spritz/res/Skerry Svinga
Suomalaisella Nokialla on näköjään tullut monenlaista uutta Kontion ja Hain lisäksi. Todella jännittäviä malleja. Hinnoittelu taitaa olla vähän laidasta laitaan riippuen mallista.

TaigaHallaSara LowUltra

Että tämmöistä. Netistä en taida uskaltaa tilata kumppareitakaan, kun jalka on sen mallinen, että kaikki kengät eivät vaan sovi minun jalkaani. Tai sitten käyn kaupoilla kokeilemassa ja tilaan netistä :). Saapas näkee.

11 kommenttia:

  1. Kiitos saapaspläjäyksestä, taidankin ensi viikolla katsella, jospa Suomesta löytyisi jotkut kivat sirot. Mulla on Nokian Kontiot, mutta en niitä viitsi ihan täällä kaupungissa käyttää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin iloisesti yllättynyt, että Nokialta löytyi niin monta todella siroa mallia. Ja minusta nuo ekat maiharimalliset olivat tosi mageet.

      Poista
  2. Suosittelen Ristomatti Ratian kumppareita. Mulla lyhytvartiset, jossa pieni korko. Mä tykkään niistä paljon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olivatpas kivan näköisiä! Eikä netissä ainakaan hinta ollut yhtään paha.

      Poista
  3. Tsekkaa myös Bogs kumpparit, niillä tarkenee kesät ja talvet. Meidän piha on samannäköinen Mainessä (tosin just nyt lumen peitossa). Bogseja saa ihanissa väreissä ja kuvioissa, mutta piti ostaa yksi koko isompi kuin normaalisti, ja etuosa on leveähkö (ei siis sirot, jos siroja etsit), mutta muuten aivan ihanat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Bogsejakin saa täältä näköjään.Pitäisikin käydä kokeilemassa kaupassa. Mulla on leveä jalka, niin malli saattaisi olla ihan hyvä minun jalalle.

      Poista
  4. Ai vitsit ku on tuttu tunne toi et kengät katoo eteisestä ja yleensä ne meilläkin on sit löytynä rouvani jalasta ja perustelut on ollu ihan samat kun teilläkin, eli ymmärrän hyvin miehesi tuntemukset :D

    mie ratkaisin meillä asian niin vaimo sai samanlaiset kengät ja hyvin on toiminut. Voit vähän niin kun vihjaista sitä kotosalla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D ai muutkin kärsii samasta...

      Isäntä sanoi ainakin kerran Felleskjøpissä käydessä, että tässä nää nyt olis. Laitetaanko pakettiin. No en antanut vielä laittaa. Ne kun olisi sitten pitänyt ostaa minun kokoa ;D. Ja siinähän ei ole mitään ideaa.

      Poista
  5. :D. Tehdään Tuula sitten kesällä sandaalipostauksia, eikö tehdäkin? Tulevana kesänä tarvitaan hyvät sandaalit eikä kumisaappaita. Sovitaanko näin? :D

    ps. nykyään löytyy tosi paljon kivoja kumppareita. Nuo vanhat hunterini ovat kalleimmat kengät jotka koskaan olen hankkinut :D. Sanoin aikoinaan, että jos haluaa hienot tilukset, niin ensin pitää olla hienot saappaat. Kyllä ystäväni mulle nauroivat, mutta eivät naura enää :D. ( vaikka jonkin sortin pehtoorina täällä nyt tallustelenkin, enkä suinkaan omilla tiluksillani ).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo toivottavasti tulee sandaaleille käyttöä :).

      Poista
  6. Saa nähdä milloin meidän pihasta alkaa lumet lähtemään. Nyt tuossa sunnuntaina huomasin ensimmäisen kissankokoisen maaläntin portin vieressä, wuhuu! :D

    VastaaPoista

Kiitos mukavista kommenteista. Yritän vastailla aina niihin, mutta monesti vasta jonkin ajan kuluttua.