torstai 28. maaliskuuta 2013

Nokia Lumia 620, uusi puhelimeni

Minähän en Nokiasta vaihda mihinkään. Mulla ei ole ollut täällä Norjassa asuessa muita puhelimia kuin  nokialaisia. Olen ollut ihan tyytyväinen. Vaikka moni sanoo, että voisin kokeilla muitakin merkkejä. Vaan enpähän ole vielä kokeillut. Olen myös lapsellisen ylpeä siitä, että Nokia on suomalainen kännykkämerkki ja muistan mainostaa sitä aina joka käänteessä.

Vanha puhelimeni on näyttänyt hälyttäviä merkkejä palvelusajan loppumisesta. Aloin jo hermostumaan, kun en saanut vastattua puheluihin jne. Niinpä päätin hankkia uuden puhelimen nyt, kun on aikaa opetella sen käyttöä pääsiäislomalla.

Pari vuotta sitten mulla oli kosketusnäyttöinen puhelin, josta sain rikottua näytön parin kuukauden käytön jälkeen. Silloin sanoin, että en ilmeisesti voi hankkia koskaan puhelinta, josta näyttö räsähtää rikki lattialle pudotessa. Niinpä käytin vielä pari vuotta vanhaa nokialaistani, joka on semmoinen antiikkinen.

Olen myös saanut rikottua digikameran tässä joku aika sitten...

Kuvat, joita tänne blogiinkin aina laitan, on sitten otettu useimmiten kännykällä. Ei siis mitään huippulaatua. Ajattelin, että uusi kamera ehkä auttaisi osaltaan tässä kuvaongelmassakin. Kännykkä kun on useimmiten aina mukana.

No, nyt mulla on sitten taas tämmöinen kosketusnäyttöpuhelin. Saa nähdä kestääkö tämä minun tassuissa. Näin viime yönä unta, että sain särettyä näytön heti... (Ostin muuten tuommoisen limenvihreän kevään kunniaksi, hih. Mitäs tässä mamoilemaan värienkään suhteen, kun kerran uuden tekniikan perään lähdettiin.)

Tämä Lumian malli on kuulemma yksinkertaisempi ja puolta halvempi kuin isosiskonsa sarjoissa 900 ja 800. Ainakaan hinta ei hirvittänyt.


Parin päivän kokemuksella olen ollut ihan tyytyväinen ostokseeni. - Olen ottanut vähän kuvia, joten niistä en sano vielä mitään. Mutta muutaman kuvan lataaminen läppärille sujui hurjan nopeasti. - Olen asentanut puhelimeen joitakin appeja ja opetellut niitten käyttöä. - Läppäri sanoi irti sopimuksensa Skypen käytön kanssa jo kauan sitten. En tiedä miksi. Mutta nyt minulla on Skype kännykässäni. Ja sehän onkin mitä hauskinta. Voin soitella Suomeenkin videopuheluita milloin huvittaa, vaikka matkan päältä.

Nykyisillä kännyköillä tehdään puhelimessa puhumisen ja viestien lähettämisen lisäksi kaikenlaista muuta ja niitten opettelemiseen menee varmaan aikaa. Mutta opetellaan, opetellaan.

Mukavaa kiirastorstaita!

15 kommenttia:

  1. Mulla on ollut tuo Lumia 900 jo kohta vuoden ja aika pitkään menin niin, että osasin soittaa, vastata puheluihin ja lähettää tekstiviestin. Olen kai saavuttanut jonkinlaisen uuden teknologian opettelun lakipisteen - en millään jaksaisi enää opetella uutta.... No olen oppinut tässä matkan varrella jo muitakin juttuja ja olen ihan tyytyväinen. Ja näyttökin on ehjä, vaikka en niin hirveän hellävarainen olekaan :D.

    Mutta tuo kuvien lataaminen... En saa ladattua niitä suoraan puhelimesta, en millään! Kyllä kai sen täytyy onnistua, mutta ei kyllä samalla logiikalla kuin aikaisemmissa nokioissa... Nyt olen tehnyt niin, että olen lähettänyt ne sähköpostina itselleni ja ladannut sitten sähköpostista koneelle :D. Varmaan pitäis etsiä ohjeet jostain...

    Ja nyt menin sitten ostamaan itselleni tämän macbookin (tuo vanha acer alkaa hajota käsiin...) ja tätä yritän opetella...edes näppäimet eivät ole kaikki samassa paikassa :D. Mutta näppäimet on kyllä muuten paremmat, ei tule niin paljon kirjoitusvirheitä kuin tuolla aikaisemmalla :). Mutta tuijotin tätäkin kuukauden päivät tuolla hyllyssä ennen kuin uskalsin aloittaa harjoittelun...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä iässä kuulemma pitäisi vaan opetella uutta, niin aivot pysyy virkeinä. Tosin meillä kahta kieltä puhuvilla se asia hoituu puhuessakin ;).

      Minä lataan kuvat mukana tulleella johdolla. Olisi kai mahdollista ilmankin, mutta en saanut ladattua sitä ohjelmaa, joka blogspotin kuvajutussa olisi, kännykälle...

      Mullakin on Acer ja tähän on tullut kaikenlaista vikaa... Kaÿtin Maciä yhden kaverin luona ja se oli kyllä ihan kiva.

      Poista
    2. No niin minäkin yritin sen johdon kanssa niitä ladata - aikaisemmalla puhelimella se sujui tosi kätevästi, mutta ei tällä... ei vain onnistu...

      Poista
    3. Kummallista. Mulla kuvat latautui todellakin pikavauhtia johdon kanssa. Aikaisemmin piti odottaa todella kauan.

      Siis en ole todellakaan mikään tekniikan ihme, mutta jospa Mac ei hyväksy Lumiaa?

      Poista
    4. Ei kun yritin tuohon aceriin... mutta pitänee yrittää tän macin kanssa - jos vaikkä tähän onnistuisi :)

      Poista
    5. No ei olisi pitänyt kehua. En saa asennettua sitä kuvansiirto-ohjelmaa jostain syystä (tosin en ihmettele, kun on kaikenlaista muutakin ongelmaa tämän läppärin asennusten kanssa...). Ja kun olisin laittanut latukuvat, niin en saanutkaan siirrettyä vanhalla tavalla. Mutta menin tietokoneessa "datamaskin" ja sieltä valitsin "mobil" ja siirsin kuvat sinne ja sieltä kopioin ne vakuvakansiooni. Nopeasti meni sekin.

      Poista
    6. Bloggerista on olemassa myös mobiilisovellus, jolla voi tehdä koko postauksen. Kuvien paikan määrittäminen tosin ei tunnu onnistuvan, mutta sen voi tehdä jälkikäteen läppärillä.

      Poista
    7. Mulla oli vanhassa kännykässä se, mutta en ole oikein tajunnut vielä kuinka saisin sen tähän uuteen. Mutta olen kyllä oppinut monta muuta asiaa nyt tässä ihan parissa päivässä. Todella kätevä kännykka.

      Poista
  2. Onnea uuden puhelimen johdosta ja olen itsekin vähän miettinyt tuon samaisen ostamista,

    Mulla on parin vuoden ajan ollut kosketusnäyttöpuhelin enkä osaisi enään vanhaan palata...Tämä nykyinen on pojan entinen ja hieman reistailee välillä joten sen vuoksi olen vähän miettinyt tuon Nokian ostamista.Androidilla vaan on niin paljon hyviä aplikaatioita,,,,,

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos.

      Voin kyllä suositella tätä Lumian 620:stä. Se taitaa olla aika yksinkertainen käyttää.

      Poista
    2. Eikä ollut siis kamalan kalliskaan. Täällä maksoi 2000 kruunua eli noin 260 euroa. 920 olisi maksanut yli 4000 kruunua.

      Poista
  3. Minäkin olen aikaisemmin ollut Nokia(puhelin) fani. Mutta pari vuotta sitten nyrjähdin Samsungiin. Halvimpaan kosketusnäyttöiseen. Olihan siinä opettelua alussa, se soitteli mm "itsekseen" ;) nolotti kun työpaikalle soitteli vahingossa. Vanha nokiani toimii sekin vielä moittettomasti, kun ostin siihen uuden akun.
    Lataan kuvat aina johdon kanssa, ei ole näissä varmaan suorasiirtoa. Skypeen vaihdoin vasta viime viikolla meseni :)enkä varmasti laita siihen puhelinnumeroita, kun se soittelis niihin vahingossa.
    Mukavaa pääsiäisviikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moni on minulle kehunut Samsungia.

      Minäkin pystyin käyttämään läppärissä meseä. Vaan kun taas yritin onneton asentaa Skypen sen tilalle, niin koko kone meinasi mennä sekaisin. Se on tehnyt saman aikaisemminkin, joten luovutan suosiolla nyt. Ja käytän Skypeä kännykässä :).

      Poista
  4. Minulla on sama puhelin. Ollut jo muutaman kuukauden. Toimii tosi hyvin ja on mukava käyttää.
    Nokiaa sen olla pitää!!! :D
    Hyvää Pääsiäistä sinulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava kuulla, että hyvin toimii ja olet sinäkin tyytyväinen. Hyvää pääsiäistä!

      Poista

Kiitos mukavista kommenteista. Yritän vastailla aina niihin, mutta monesti vasta jonkin ajan kuluttua.