torstai 4. lokakuuta 2012

Amsterdamissa

Kyllä meillä oli onnistunut reissu sinne Amsterdamiin!

Kaikki meni nappiin. Lennot sujuivat hyvin. Hotelli oli todella sopiva valinta meille (ei ihan keskustan hulinassa, mutta raitiovaunulla pääsi hotellin nurkalta keskustaan viidessä minuutissa). Ehdimme nähdä kaupunkia juuri sen verran sopivasti kuin yhdessä kokonaisessa ja kahdessa puolikkaassa päivässä ehtii näkemään. Söimme hyvin erilaisissa pienissä ja isommissa paikoissa (kiitos Jael vinkistä, La Place oli tosi mukava kokemus!). Näimme Rembrantteja Rikjsmuseossa. Teimme kanaaliristeilyn (tunnissa näki paljon, eikä maksanut paljoa). Shoppailimme (miksi Norjassa ei ole C&A vaateketjua? Halpoja ja ihan kivoja vaatteita olemme ostaneet Saksassa ja nyt tuolla). Ilmatkin suosivat (tiistaina oli aurinkoista iltaan saakka!).

Tässä kuvapläjäys:

NH Museums Quarter hotel. Tosi siisti 4 tähden hotelli.
Näkymä ikkunasta eräälle kanaaleista.

Nam, kävimme eka iltana syömässä mahtavat salaattiannokset.

Tiistaiaamuna menimme yhdeksäksi Anne Frank museoon. Me ei jonotettu, mutta nämä myöhemmin tulleet joutuivat jonottamaan ja pitkään.
Aamiainen nautittiin museon siistissä kahvilassa.

Museolta lähdettiin tunnin kanaaliristeilylle.

Museo, jonne oli siirretty Van Gogh näyttely remontin ajaksi.
Siltojen ali mentiin monta kertaa.
Kaupungin hienoin tavaratalo Magna Plaza oli remontin alla.
Tämmöistä syötiin jälkiruuaksi. Uuniomenaa taikinakuorrukkeella, nam nam.
Maijan mielestä olen lapsellisin äiti koko luokassa, kun minua nauratti esimerkiksi nämä kyltit vaatekaupoissa ;D.
Pikkukatu keskustassa.
Rijksmuseon takaa.
Kanavissa oli paljon sorsia ja muita vesilintuja.

Voin suositella lämpimästi Amsterdamia pienelle lomaselle. Paljon siellä olikin turisteja, myös suomalaisia. (Meidän hotellin lobbyssa muuten haastateltiin yksi päivä suomeksi jotain suomalaista urheilijaa, olisiko ollut jalkapalloilija...).

Ja syysloma jatkuu tämän viikkoa :D.

1. Kiva reissu teillä olikin! Olisipa ihanaa päästä edes pikavisiitille taas jonnekkin. Ainiin, no Strasburgiin menen, mutta sitä ei lasketa ;-)

2. Voi kiitos Tuula! Teit niin houkuttelevan jutun, että minulle iski matkakuume. Näytti todella hyvältä :)

1. Kiva! Teen vielä toisen postauksen Amsterdamin matkasta kohta. Suosittelen kovasti.

3. Kiva nähdä tuttua kaupunkia kuviesi kautta.Ja kiva,että tekin tykkäsitte La Placesta;minusta ne eri ruoka-asemat oli järjetty tosi nätisti ja ruoka oli siellä hyvää. Hih,olisi muakin naurattanut;D

4. kyllà muakin ois varmaan vàhà hihityttànyt tuon kyltin kohdalla. Ihania kuvia olit ottanut :)

Kiitos mukavista kommenteista. Yritän vastailla aina niihin, mutta monesti vasta jonkin ajan kuluttua.