perjantai 9. heinäkuuta 2010

Vielä pari kuvaa Suomesta

Olin taas aivan ekstaasissa, kun pääsin kiertelemään ruokakauppoihin Suomessa. Tässä PUOLET Prisman juustotiskistä. Minun piti ostaa pari levitettävää juustoa ja mulla meni valitessa makuja ainakin varttitunti...


Joensuun torilla oli ihan "sikana" porukkaa. Kavimme siellä useana päiväna syömässä jäätelöä ja ostamassa piirakoita. Salmiakin makuinen jäätelö on minun suosikkini. Ja jäätelöähän tuolla paahteessa meni. Kahvilat olivat aivan täynnä ja musiikkiesityksiä oli lavalla joka päivä.

8 kommenttia:

  1. Eiko teilla ole hyvia juustovalikoimia?

    VastaaPoista
  2. Kyllä juu juu juustossa löytyy.. ;D

    VastaaPoista
  3. Ihanaa huomata, että muuallakin on samoin... Täällä Tanskassakin juusto- yms. maitotaloustuotehyllyt ovat murto-osa suomalaisista. Ja yhdestä suurimmastakaupasta ei löydy esim. rasvatonta maitoa lainkaan. Margariineja on n. kolmea eri laatua. Mutta voita kyllä löytyy eri variaatioina, siis eri suolaisuusasteisina.

    VastaaPoista
  4. Anu, taalla ei ole mitaan ruokaa yhta hyvia valikoimia kuin Suomessa. Leipa, maitotaloustuotteet, jauhot, teet, kahvit, pakasteet, siis ihan kaikki. Suomessa on kylla kaikkea valtavat valikoimat.

    Marika, ;D.

    Paivi, itse en tarvitse hyla-tuotteita, mutta sitakin olen miettinyt, etta mita ihmiset taalla oikein tekee, jos niille olisi kayttoa. Ei taalla ole sellaisiakaan. - En tiennytkaan, etta Tanskassakin on nain.

    VastaaPoista
  5. Minäkin olen huomannut, että ei tarvitse Ranskaan matkustaa, jos haluaa hyvää juustoa. ;)

    VastaaPoista
  6. Kivoja kuvia olet ottanut Suomesta! Prisman juustohyllyissä ja muissakin hyllyissä on kyllä rutkasti valinnanvaraa:-)

    VastaaPoista
  7. Täällä erittäin suppean valikoiman maassa ollaan onnellisia yhdestäkin lajista.. tuolla hyllylä kyllä kuluu aikaa - ja rahaa.
    Onkohan missään yhtä paljon Hyla-tuotteita kuin Suomessa, ainakin siskontytöllä on ollut vaikeuksia löytää niitä Ranskasta.

    Aivan ihanissa maisemissa olet viettänyt lomaa, ollapa juuri nyt tuommoisen järven rannalla, vesikin varmaan jo ehtinyt lämmetä.

    VastaaPoista
  8. Hauska muuten miten asuinmaa vaikuttaa tuohonkin. Mä olen ihan ekstaasissa Prismojen leipähyllyjen edessä, mutta juustohyllyllä tulee semmoinen "eihän täällä ole mitään" olo.

    VastaaPoista

Kiitos mukavista kommenteista. Yritän vastailla aina niihin, mutta monesti vasta jonkin ajan kuluttua.