maanantai 7. kesäkuuta 2010

Orvot


Varaäidin sydäntä särkee. Nämä kolmoset ovat sitten orpoja.

Retkeilijät soittivat (numero löytyy korvamerkistä)  illansuussa ja kertoivat löytäneen kuolleen lampaan, jonka vieressä on kolme karitsaa. Ajoimme paikalle ja siellä löysimme sieltä nämä ja kuolleen emon. Onneksi saimme karitsat kiinni ja toimme ne kotiin.

Olen nyt opettanut karitsat juomaan pullosta maidon ja piimän sekoitusta. Huomenna täytyy käydä ostamassa oikeaa karitsanjuomaa.

Siis kyllä harmittaa...

10 kommenttia:

  1. ;(

    Onneksi niillä on edes toisensa!

    VastaaPoista
  2. oivoi, pienet raukat. :(

    minä voisin mielelläni adoptoida muutaman mutta vuokraisäntä (ja oma isäntä) tuskin innostuisivat ajatuksesta.

    VastaaPoista
  3. Surullinen tapaus. Mitähän emolle oli tapahtunut?

    VastaaPoista
  4. Harmillista ja surullista. Pienet poloiset on nyt orpoja ja joudut olemaan varaäitinä, riittääkö aika varaäitinä oloon ?
    Taitaa hyvin pelata siellä se , että ilmoitetaan jos jotain taphtuu metsässä toisten lampaille?

    VastaaPoista
  5. Voi ei!! Mä niin tiedän ton sydänsurun.

    Mä oon hyvä tossa, kiintymään ja "kesyttämään" eläimet itselleni merkityksellisiksi.
    Mut sitä mä en ymmärrä että miten niistä oppis luopumaan jos esim. antais omien lampaiden lisääntyä ja sais vaikka liikaa omia ihania karitsoja?

    VastaaPoista
  6. Voi ei!! Mä niin tiedän ton sydänsurun.

    Mä oon hyvä tossa, kiintymään ja "kesyttämään" eläimet itselleni merkityksellisiksi.
    Mut sitä mä en ymmärrä että miten niistä oppis luopumaan jos esim. antais omien lampaiden lisääntyä ja sais vaikka liikaa omia ihania karitsoja?

    VastaaPoista
  7. Voi surku! Mitä oli raukalle emolle tapahtunut? Siis noinhan varmaan käy silloin tällöin, ei voi mitään, mutta luopuminen on aina niin raskasta. Miten kauan niitä vielä pitää imettää ennen kuin tulevat omillaan toimeen?

    VastaaPoista
  8. Lampailla ei taida olla niin, että toiset emot ottavat huostaansa.

    VastaaPoista
  9. Voi ei :-( Mutta hyvä kun retkeilijät ilmottivat!

    VastaaPoista

Kiitos mukavista kommenteista. Yritän vastailla aina niihin, mutta monesti vasta jonkin ajan kuluttua.