lauantai 23. toukokuuta 2009

Nelja asiaa minusta- meemi

Taman meemin laittoi minulle Yaelian:

Sinut on poimittu "miljoonien" joukosta ! Tee siis näin.Poista minun vastaukseni ja korvaa ne omillasi.
Haasta meemiin mukaan neljä blogiystävääsi.

Tässä tietoa työstäni, mielihaluistani ja haaveistani.
Neljä työtä, joita olen elämäni aikana tehnyt:

Olen ollut onnellisessa asemassa taalla Norjassa, silla olen saanut tehda monenlaisia alaani liittyvia toita.

1.Urani tassa kunnassa aloitin kotikielenopettajan kolmelle ummikkosuomalaiselle lapselle.

2.Lisaksi samaan aikaan olin paivakodissa lastentarhanopettajana, tai pedagogisk leder.

3.Eraan talven sain opettaa koulussa ekaluokkalaisia.

4.Ja eraan talven toimin erityislastentarhanopettajana kolmelle erityisopetusta tarvitseville lapsille.


Neljä televisio-ohjelmaa, joita tykkään katsella:

Katson oikeastaan hyvin vahan telkkaria...

    1.Uutiset milta kanavalta hyvansa.

    2.Dokumentit lahes mista asiasta hyvansa.

    3.Jotkut luonto-ohjelmat.

    4. Norjalainen, yli kymmenen vuotta telkkarissa mennyt Hotel Cæsar, sita kun ei tarvitse katsoa kuin kerran parissa viikossa, ja karryilla pysyy joka tapauksessa.


Neljä paikkaa, joissa olen ollut lomalla:

1. Tallinna, jossa olen kaynyt kaksi kertaa eri vuosituhansilla ja jonne ehdottomasti haluan viela matkustaa.

2. Tukholma, entinen kotikaupunkini rajan toisella puolella.

3. Rooma, jonne jouduin vahingossa eraalla Israelin matkallani (pitka tarina...).

4. Jerusalem, jossa olen yopynyt nunnaluostarissakin...


Neljä internet-sivua, joilla käyn melkein päivittäin:

1. www.vg.no

2.www.iltasanomat.fi

3.www.blogilista.fi

4.kaikenlaiset blogit

Neljä lemppariruokaani ovat:

1. Kiinalainen ruoka.

2. Kreikkalainen feta-salaatti.

3. Norjalainen rømmegrøt.

4. Suomalainen ruisleipa!

Neljä paikkaa, joissa mieluummin olisin juuri nyt:

1. Suomessa parhaan ystavattareni luona.

2. Jossain spa-paikassa hemmoteltavana.

3. ...

4. ...

En keksi mitaan muita paikkoja juuri nyt. Oikeastaan olen kaikkein mieluiten juuri nyt taalla kotona ;).

En haasta ketaan, mutta taman voi napata mukaansa ken haluaa.

3 kommenttia:

  1. Olet ollut paljon tekemisissa lasten kanssa tyossasi. Olin Suomessa paivakodissa toissa puoli vuotta, se oli yksi lempityopaikoistani.

    Kopion taman meemin blogiini. :)

    VastaaPoista
  2. Kiva että säkin laitoit tämän! Paljon oletkin lasten kanssa ollut ja olet tekemisissä. Mä olin kerran pari kuukautta päiväkodissa töissä, ihan kivaa mutta ei oikein mun juttuja kuitenkaan.

    Mikä on rommgrot?Joku puuro?
    Ja miten ihmeessä jouduit Roomaan Israelin matkalla....kiinnostus heräsi...;-)

    VastaaPoista
  3. Susa ja Yaelian, olen siis tehnyt kylla paljon muitakin toita, mutta taalla pelkastaan lasten kanssa. Olen Suomesta koulutukseltani lastentarhanopettaja. Olen omalla alallani lasten kanssa, mutta etsiskelen edelleen muitakin toita.

    Rømmegrøt on perinorjalainen puuro, joka on tehty rømmesta eli vahan kermaviilin ja ranskankerman sekoitusta vastaavasta maitotuotteesta ja maidosta suurustaen vehnajauhoilla. Minusta se on hyvaa. Moni ei tykkaa siita ollenkaan.

    Roomaan jouduin eraalla lomareissulla Israelista Suomeen. Kentalla sain tietaa, etta minut ja muutama muu ruotsalainen oli ylibuukattu koneeseen. Niinpa meidat ystavallisesti lennatettiin Roomaan, jossa saimme viettaa ikimuistoisen vuorokauden viiden tahden hotellissa kiertoajeluineen kaikkineen. Olen kaynyt Roomassa pikkutyttona ensimmaisen kerran, mutta tama reissu oli ylivertainen ;).

    VastaaPoista

Kiitos mukavista kommenteista. Yritän vastailla aina niihin, mutta monesti vasta jonkin ajan kuluttua.